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VRG Virtual Racing Group è una Sim Racing community che organizza campionati con i simulatori rfactor, rfactor2, F1 2014, Assetto Corsa.

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[Gtitalia.org] SE363 IMSA@Elkhart Lake

Gare e Campionati esterni

[Gtitalia.org] SE363 IMSA@Elkhart Lake

GTItalia.org é lieta di annunciare...

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SE363 IMSA@Elkhart Lake

FORMULA DELLA GARA ED ORARI
Due manche di diversa durata
-> QUALIFICHE alle 21:30 (10 minuti - giri illimitati)
-> WARMUP alle 21:40 (5 minuti)
-> MANCHE 1 alle 21:45 (70 minuti)
-> WARMUP alle 22:55 (5 minuti)
-> MANCHE 2 alle 23:00 (30 minuti)

SETTAGGI SERVER
-Danni: %
-Consumo gomme: X1
-Consumo carburante: X1
-Skin: Default
-Posti disponibili: 29 più riserve

Le altre informazioni le trovate sul portale GTItalia.org

Per tutte le gare sul nostro portale è l'obbligo l'uso del software GTItalia Race System, che oltre a fornire un potente strumento contro il cheating, fornisce anche la funzionalità di distribuzione del materiale (mod e pista) automatico.

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Messaggio di gtitalia
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[Gtitalia.org] SE363 IMSA@Elkhart Lake - Fonte Fonte
il 21 dicembre 2014, 8:40
 

[Gtitalia.org] SE366 Abarth 695 @ Palm Beach

Gare e Campionati esterni

[Gtitalia.org] SE366 Abarth 695 @ Palm Beach

GTItalia.org é lieta di annunciare...

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SE366 Abarth 695 @ Palm Beach

FORMULA DELLA GARA ED ORARI
Due manche di diversa durata
-> QUALIFICHE alle 21:30 (10 minuti - giri illimitati)
-> WARMUP alle 21:40 (5 minuti)
-> MANCHE 1 alle 21:45 (50 minuti)
-> WARMUP alle 22:35 (5 minuti)
-> MANCHE 2 alle 22:40 (30 minuti)

SETTAGGI SERVER
-Danni: %
-Consumo gomme: X1
-Consumo carburante: X1
-Skin: Default
-Posti disponibili: 30 più riserve

Le altre informazioni le trovate sul portale GTItalia.org

Per tutte le gare sul nostro portale è l'obbligo l'uso del software GTItalia Race System, che oltre a fornire un potente strumento contro il cheating, fornisce anche la funzionalità di distribuzione del materiale (mod e pista) automatico.

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Messaggio di gtitalia
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[Gtitalia.org] SE366 Abarth 695 @ Palm Beach - Fonte Fonte
il 20 dicembre 2014, 14:49
 

Assetto Corsa 1.0 Disponibile su Steam

Assetto Corsa



Assetto Corsa 1.0 Disponibile su Steam

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Assetto Corsa 1.0 is out now!

Assetto Corsa 1.0 is now available for download on Steam [Assetto Corsa Steam page].
Version 1.0 signifies not just the long-term achievement but also a new start. The hugely successful Early Access program is now complete thanks to the contribution of hundreds of thousands of gamers. If you have joined the Early Access program, we are pleased to announce that version 1.0 is available for you as free upgrade.

With the completion of our version 1.0 milestone, Assetto Corsa is now leaving Early Access status, and is available from Steam right now [Assetto Corsa Steam page].

The new version includes an extended career with fully blown championship series’, new features, improved gameplay, new sound sets and sound effects, new and improved post-processing effects as well as several optimizations, including some important refinements in the physics department, an updated tyre model and force feedback guaranteeing an even better driving experience. Assetto Corsa 1.0 introduces also the new Alfa Romeo Giulietta 2014 Launch Edition, available as free bonus content and the sought after Ruf Yellowbird which will be available once again as free bonus content by the end of the year; when available, the game will be updated automatically on Steam.

One journey ends, another begins ; version 1.0 by no means indicates the end Assetto Corsa development, on the contrary, this is now just the beginning of a long journey. The development team is already working on new cars, tracks, features and content that will improve the Assetto Corsa experience even more. As a preview of what to expect, take 50 of the most highly anticipated sport cars and five new tracks, all produced and released as official licensed content in 2015, either in DLC packs or as free bonus content.

What are you waiting for? See you on track!

Once again, we would like to thank our fans and Early Access contributors for your support.

Important news
Since 2011, the dev team have welcomed the New Year by making a very important announcement – this year is no different!
2011 – Assetto Corsa project unveiled
2012 – Ferrari license unveiled
2013 – Nurburgring-Nordschleife (laserscanned-based) license unveiled

2014 - To be announced!
where: http://www.facebook.com/Assetto.Corsa
when: on December 31th, 15:00, CET


http://www.assettocorsa.net/assetto-corsa-1-0-is-out-now/

Changelog v1.0

- AI now brakes better in the pitlane
- Fixed problems with remote car colliders not properly turned off when disconnected
- Fixed DRS triggered from wheels
- More robust session status sync between server and clients
- Improved feedback to the kicked or disconnected user
- Improved car height calculation for a more uniform setup validation
- New Alfa Romeo Giuletta Q.V. 2014 Launch Edition
- Eliminated FFB vibration at 30kmh
- Updated tyre model for all cars
- Corrected bug in F40 old and street tyres
- Modifications on Lotus 98T and F.Abarth Aero map
- Modifications in engine brake on some cars
- Improved post processing effects
S1-Dynamic
S1-Sport
S1-Movie
S2-Photographic
S2-Retro70s
S3-Vignette
- New post processing effects
S1-Evolution
S1-Expanded
S1-Filtered
S1-Soft
S2-B&W
S2-B&W - HI
S3-Sepia
- New and improved photomode feature. Photomode activates from the replay User Interface
- New carbonfibre shader for cockpits of: bmw z4 gt3, bmw m3 gt2, Ferrari f40, Ferrari 599xx, Ferrari 458 gt2, ktm xbow, lotus evora gtc, lotus evora gtx, mclaren mp4-12, mclaren mp4-12 gt3, p4/5, tatuus
- Dirt layer optimization
- New skins for some cars, more to follow
- Small bug and fixes on trento bondone, magione, Spa Francorchamps
- Fmod project updated: no critical changes, just check volumes and envelopment for each event and mixer groups
- New sounds for Lotus Type 49, Ferrari F40 and Ferrari 312T
- Audio latency level can now be set in the launcher: available options are Normal, Low and Very Low
- Fixed FMod bug in multiplayer mode causing FPS drops
- Fixed wind volume for both stereo and surround configurations (default value: 0.7)
- Fixed bodywork sound audible for some cars when standing still
- Improved exterior sounds spatialization for surround speakers configurations
- Improved and balanced gearshift, backfire and limiter sounds
- improved positional sound for surfaces
- Overall volume balance
- Other minor audio fixes and improvements
- Added cutscenes for some of the career series.
- Improved algorithm for AI level while racing should give closer racing
- Inverted steering wheels and negative camber corrected for multiplayer clients
- Multiplayer basic admin tools:
Added simple admin commands using the chat window. It is important to set the "ADMIN_PASSWORD" in the server_cfg.ini file, an empty ADMIN_PASSOWORD will disable admin commands.

/help: prints the list of the available commands
/admin: become administrator for the server. ex, if the password is "kunos" the command is "/admin kunos"
/next_session: moves to next session
/restart_session: restart the session
/kick: kick a user using the rules (blacklist etc) of the server. To kick a player named "The Player": /kick The Player

- GT2 and GT3 cars, F.Abarth, Exos and Exos S1, M3 E30 GrA and DTM have now the modified tyre model
- LaFerrari has modified active aero and tyre model
- BMW M3 E30 street car has modified tyres (all compounds) as an example of street tyres new model.
- GT2 and GT3 cars have now the "old" FFB gain settings in their physics. Obviously the min FFB slider still works on them too. Please try and report back
- Zonda R, Huayra, 599XX have now tyres that are more load sensitive and more speed sensitive. Laptimes should be slower. Please give feedback on driving feel. Keep in mind you're going to be slower, give it some time.
- Minimum FF force implemented. Can provoke STRONG vibrations in the center zone, use as low as possible!
- All cars have new FF gain values to eliminate FF clipping. You might need to raise your FF gain values on your configuration or add a bit of minimum. Advice 0.12 for logitech wheels, much lower for other wheels. Experiment and report on beta forums
- Difficulty level slider on career
- Much more laps possible on single player quick and weekend races when fuel consuption is off
- Added diffuser stall on low speed for tatuus formula Abarth.
Statistiche : 2 Messaggio || 66 Visite
Messaggio di MRK37
Link : Assetto Corsa 1.0 Disponibile su Steam
Assetto Corsa 1.0 Disponibile su Steam - Fonte Fonte
il 20 dicembre 2014, 10:36
 

Add on Arms F1 1982

Download



Add on Arms F1 1982

Add on Arms F1 1982



http://www.drivingitalia.net/forum/index.php?s=48f6dc7f69c332e1d3ffea40c0c2a123&app=downloads&showfile=7196
Statistiche : 2 Messaggio || 42 Visite
Messaggio di bibibobobu
Link : Add on Arms F1 1982
Add on Arms F1 1982 - Fonte Fonte
il 20 dicembre 2014, 9:43
 

WEC_RFE TrackPack

Download

WEC_RFE TrackPack

WEC_RFE TrackPack

R1 6h Silverstone
R2 6h Belgium
R3 24h Le Mans
R4 6h Brasil
R5 6h Austin
R6 6h Fuji
R7 6h Shanghai
R8 6h Bahrain



http://www.drivingitalia.net/forum/index.php?s=48f6dc7f69c332e1d3ffea40c0c2a123&app=downloads&showfile=7185
Statistiche : 1 Messaggio || 26 Visite
Messaggio di bibibobobu
Link : WEC_RFE TrackPack
WEC_RFE TrackPack - Fonte Fonte
il 20 dicembre 2014, 9:40
 

Problema server GTC LEMANS

Assistenza tecnica



Problema server GTC LEMANS

Buonasera a tutti,
noto non essere l'unica ad avere problemi di accesso al server GTC con la mod e pista di LEMANS.
Ho scaricato - trasferito e installato correttamente tutti i file inviati ma quando avvio il server e metto la password succedono due cose strane:

- la schermata di caricamento presenta ancora l'immagine di Interlagos
- appena entrata nella schermata di avvio (quella con la tabella tempi) appare il messaggio: cannot find the track: VRG_LEMANS_2014; e successivamente appare il messaggio: connessione persa e puuf, mi butta fuori dal gioco.


Aiutino???
Statistiche : 7 Risposte || 80 Visite
Messaggio di iaiotta
Link : Problema server GTC LEMANS
Problema server GTC LEMANS - Fonte Fonte
il 17 dicembre 2014, 21:37
 

[Gtitalia.org] EGT Series

Gare e Campionati esterni

[Gtitalia.org] EGT Series

GTItalia.org è lieta di annunciare...

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Il 2015 di GTItalia.org inizia con il più classico dei campionati tipici della sua tradizione. Classico però non vuol dire banale, anzi.
L'EGT è un lungo campionato basato su rFactor2 che raccoglie i frutti di tutto il lavoro e le esperienze compiute nel 2014.
Per meglio capire ecco le caratteristiche principali
- 12 appuntamenti doppia manche con tracciati selezionati tra i migliori attualmente disponibili.
- Meteo reale e aggiornato H24 anche sui server di allenamento
- Supporto con il nuovo RaceSystem V3 specificamente realizzato per rF2, al momento l'unico anticheat disponibile per questo simulatore.
- Mod EGT by United Racing Design, al momento una delle migliori realizzazioni disponibili per rF2.
- Gommatura progressiva
- Gestione manageriale completa
- Gestione multigruppo
- Strategia libera

Le iscrizioni sono aperte con gia oltre 50 i piloti e 13 i team iscritti e tutto fa presarigire che sarà un campionato combattutissimo fino all'ultima gara.

CALENDARIO
26 gennaio -> Fuji
2 febbraio -> Malesia
16 febbraio -> Sebring
2 marzo -> Austin
16 marzo -> Mid Ohio
30 marzo -> Laguna Seca
13 aprile -> Interlagos
27 aprile ->Poznan
11 maggio -> Nordschleife
25 maggio -> Jerez
8 giugno -> Estoril
22 giugno -> Silverstone

FORMULA DELLA GARA ED ORARI
Doppia manche
-> Start server alle 20.30
-> Qualifiche alle 21.30 (10 minuti - giri illimitati)
-> WarmUp alle 21.40 (5 minuti)
-> Manche 1 alle 21.45 (70 minuti)
-> WarmUp alle 23.00 (5 minuti)
-> Manche 2 alle 23.05 (30 minuti con inversione dei primi 10 di manche 1)

SETTAGGI SERVER
-Danni: 90%
-Gomamtura pista: Progressiva
-Consumo gomme: X1
-Consumo carburante: X1
-Traction control: no
-Skin: Default + Personalizzate
-Meteo: Variabile realtime
-Posti disponibili (per ogni gruppo): illimitati (max 30 piloti per server)
-Partenza da fermi senza giro di formazione
Possibilità di formazione fino a 4 gruppi (dinamicamente in base ai piloti iscritti)

Le altre informazioni le trovate sul portale GTItalia.org

GTItalia ha a disposizione 2 server fisici distinti, server TS, repository mod e piste ed altro ancora.

Tutti i nostri eventi, compreso questo campionato, adotta la gestione economica e manageriale esclusiva di GTItalia.

ANTICHEAT
GTItalia ha sviluppato un proprio sistema anticheat composto da componenti client e server in continuo dialogo tra loro per assicurare un controllo costante per tutta la durata della gara. Per info p informazioni potete consultare la documentazione GTItalia Race System 3

Da oggi GTItalia.org è anche su FACEBOOK. Diventa Fan per restare sempre aggiornato sulle nostre iniziative!

Ringraziamo gli admin per lo spazio concesso.
Statistiche : 1 Messaggio || 27 Visite
Messaggio di gtitalia
Link : [Gtitalia.org] EGT Series
[Gtitalia.org] EGT Series - Fonte Fonte
il 17 dicembre 2014, 18:17
 

conversione da GTR A rfactor

rFactor



conversione da GTR A rfactor

Salve ragazzi e buon Natale! :thumbsup:
volevo sapere se c'era un mod per convertire (uso personale)
una mod per GTR/GTR2 in Rfactorho bisogno di alcune auto come la subaru impreza gt sjtc,la genesis coupe e altre vetture

GRAZIE! :wave:
Statistiche : 2 Messaggio || 62 Visite
Messaggio di mikepro86
Link : conversione da GTR A rfactor
conversione da GTR A rfactor - Fonte Fonte
il 17 dicembre 2014, 13:04
 

rFactor2 | Download Build 906 (16/12/2014)

Download

rFactor2 | Download Build 906 (16/12/2014)

rFactor2 | Download Build 906 (16/12/2014)

FEATURES:
————-
Added code to allow non-linear analog gauges.
Added some feedback to 3 AI parameters to dev mode AIW editor (corner caution:, understeer throttle cut:, understeer lat) so that you can watch in realtime as they have an effect.
New Launcher UI.
New remote content package manager integrated with Launcher UI.
Simplified activation process.
Sync Manager now restarts Launcher after update installation with original permissions.

BUG FIXES / OPTIMIZATIONS:
————-
Fixed intermittent crash on vehicle load.
Fixed rain volume which became too loud for some reason.
FXAA fix for monitor.
Fix for extraneous window in ded server mode.
Possible fix to 1st time failure downing vmod install failure on game connect in cases where vmod and components already downloaded but not installed.
Set lower default spotter volume.
Changed the small rfm, veh, and track main page display buttons to not load an image if their image size is set to 0 in either dimension. This is to prevent crash if a UI should have them on the same page as one of another gizmo that uses those assets (and destroys them).
Fixed bug with options not always remembering rfm/vehicle/track list/menu preference.
Fix for replays not loading some *.mas skins. (skins shared over multiplayer may still not load)
Potentially fixed names running over the HUD menus with a new HUD parameter & a fixed algorithm.
Fixed 64 bit Dev Mode inablity to save AIW files.
Fixed a potential crash upon starting AIW editor.
Fixed pit menu selected box from being too small in some cases.
Fixed HUD message center messages from extending beyond the box in some cases.
Fixed bug where virtual vehicles created with a *.mas loose skin file instead of a *.dds skin file wouldn’t show the correct skin in the spinner or on track.
Fixed a rare buffer overrun error in track name text display.
Changed replay letterbox to extend the entire width of the screen instead of just inside the options extent.
Attempted fix for occasional vehicle load/unload loop that appeared to cause network lag.
Fixed some multiplayer “Get Mod” issues with downloading/installing components and cleaned up the UI to be more readable.

UI / HUD / OPTIONS:
————-
Added APP_TextValue_GarageTireLoad_FrontLeft, APP_TextValue_GarageTireLoad_FrontRight, APP_TextValue_GarageTireLoad_RearLeft, APP_TextValue_GarageTireLoad_RearRight Gizmos back. (not yet used in default options)
Created gizmos for replay mode, length and current position. (not yet used in default options)
Renamed “binkanimations” to “genericanimations” since they not longer use bink
Added HUD parameter for pit menu maximum length.
Added an “instant update” parameter to vehicle and track lists for options that forgo the “accept”/”cancel” mechanism.

MULTIPLAYER:
————-
Broke up installing of downloaded components on multiplayer join so that the options have a chance to update and get a little bit of ui feedback to the user about what the game is doing

GRAPHICS
————-
Modified scene post-gamma value to improve color balance.
Ambient boost removed, no longer needed with improved scene gamma.
Improved some HDR automation parameters.
HDP files now deprecated and are disabled by default. HDP files can still be enabled via the plr file option ‘Enable Legacy HDR Profiles’.
Removed specular floor value, which was causing incorrect highlights at night.

CONTROLLERS / FFB:
————-
Added a Controller.JSON value “Steering Torque Capability” in order to specify the strength of strong FFB wheels (like direct drive). If this is set properly, and it exceeds the NominalMaxSteeringTorque for a given vehicle, it allows a 1:1 correlation between the calculated torque and the actual FFB torque. (However, note that we still don’t model power steering, so the calculated torque is stronger than it should be for some vehicles.)
Increased the number of buttons per controller supported.

MODDING / PUBLIC DEV:
————-
Updated the component mas file loading (for tracks only) to remove irrelevant layout mas files.
Dev Mode: When editing AI driver parameters we now change the driver to match selected car in the editor window automatically when bouncing between cars

PLUGINS:
————-
Set the mLastImpact* variables in the telemetry plugin interface.
Made plugin interface to add chat messages work on dedicated servers.
Fixed a few things with the Internals Plugin weather interface, and added a new option to apply cloudiness instantly.


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DOWNLOAD FREE DEMO BUILD 906
http://rfactor.net/web/rf2/rf2dl/

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DOWNLOAD INTERNALS PLUGINS AND DEV MODE BUILD 906
http://rfactor.net/web/rf2/devscorner/
Statistiche : 1 Messaggio || 87 Visite
Messaggio di Simone
Link : rFactor2 | Download Build 906 (16/12/2014)
rFactor2 | Download Build 906 (16/12/2014) - Fonte Fonte
il 16 dicembre 2014, 18:00
 

problema server gtc

Assistenza tecnica



problema server gtc

scusate ma io continuo a fasi alterne ad avere problemi ad entrare nel server. al momento, pur avendo i files nelle giuste cartelle e installati sul Manage Mod, mi dice che non ho la mod ROUND3 installata.

e anche oggi non giro. Sul f1 per esempio tutto ok.
Statistiche : 4 Risposte || 60 Visite
Messaggio di E. Bracciani
Link : problema server gtc
problema server gtc - Fonte Fonte
il 14 dicembre 2014, 16:55
 
 

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